Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Christian pastoral theology --- 253 --- #GGSB: Pastoraal --- C1 --- lichaamscultuur --- pastoraaltheologie --- 236.2 --- 418.9 --- lichaam --- lichamelijkheid --- schoonheidsidealen --- Zielzorg. Pastoraat --- Kerken en religie --- Pastorale arbeid --- Overige onderwerpen --- #gsdb6 --- Pastoraal
Choose an application
Man of vrouw, autochtoon of allochtoon, oud of jong: ook in onze geëmancipeerde 21ste eeuw blijft uiterlijk ontegenzeggelijk een erg belangrijke rol spelen. Journalist Lieven Sioen interviewde ervaringsdeskundigen en sprak met talloze experts zoals Johan Braeckman, Jean-Jacques Cassiman en Myriam Vervaet. Hij kwam terug met een fascinerend verhaal over hoe je uiterlijk grotendeels je leven bepaalt. Hij gaat op zoek naar de waarheid achter mythes als: mooie mensen hebben vaker een succesvolle carrière, allochtonen hebben het moeilijker om een huis te huren... Het boek verschijnt in het verlengde van de gelijknamige tentoonstelling die in 2009 te zien was in Atlas (Antwerpen).
Sociology of culture --- Psychology --- 418.9 --- lichaam --- pesten --- schoonheidsidealen --- Lichaamstaal --- Pesten --- Schoonheidsideaal --- Overige onderwerpen --- Schoonheid ; psychologie. --- Disability --- Identity --- Body --- Fashion --- Plastic surgery --- Attitudes --- Appearance --- Book
Choose an application
Als kind is de kracht van het sprookje een evidentie. Het is echter een kracht die steeds meer wordt vergeten naarmate men ouder wordt, zodanig zelfs dat velen het sprookje uiteindelijk naar de wereld van de stoffige kindherinneringen bannen. Het sprookje is echter meer dan zomaar een vertelling. Zijn vaste structuur en symbolische taal maken van het sprookje een krachtig instrument om te gebruiken in de therapiekamer. Vele hulpverleners voelen die therapeutische kracht van het sprookje wel intuïtief aan maar het ontbreekt hen aan een praktische handleiding om er daadwerkelijk mee aan de slag te gaan. Dit boek wil daarom een helder overzicht bieden van al de therapeutische wijsheden die rond deze vertelvorm zijn vergaard. Er wordt stilgestaan bij de psychoanalytische visies van Bruno Bettelheim, Verena Kast en Marie-Louise Von Franz. Daarnaast biedt dit boek ook praktische handvatten en voorbeeldcases om hulpverleners te helpen het sprookje daadwerkelijk toe te passen in de praktijk. Het psychoanalytische kader wordt losgelaten en er wordt op een heel concrete wijze stilgestaan bij uiteenlopende therapeutische methodieken waarin het sprookje centraal staat
kinderpsychiatrie --- Psychiatry --- sprookjes --- bibliotherapie --- Psychotherapie --- Kinderen --- Verhalen --- Sprookjes --- Kinderpsychotherapie --- Vertellen --- Speltherapie --- Gezinstherapie --- Groepstherapie --- 418.9 --- creatieve therapie --- hulpverlening --- psychoanalyse --- psychotherapie --- verhalen --- Psychoanalyse --- Therapie --- 110237.jpg --- Sprookjes ; psychotherapie --- Overige onderwerpen --- Kind --- Verhaal --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Sprookje --- Jeugdpsychotherapie
Choose an application
1 p. : ill.
Anders zijn. --- prentenboeken (genre) --- aangeboren afwijkingen --- lip- en gehemeltespleten --- anders zijn (themawoord fictie) --- Dutch literature --- 418.9 --- 433.7 --- 433.75 --- aangeboren gelaatsafwijkingen --- aantrekkelijkheid --- anders zijn --- fysiek gehandicapten --- kinderboeken --- muziek --- schisis --- schoonheidsidealen --- suikermondjes --- Overige onderwerpen --- Leesopvoeding --- Activiteiten met het jeugdboek - kinderboeken --- Anders zijn --- Muziek --- Erfelijke en aangeboren afwijkingen --- Gelaatsafwijkingen --- Erfelijke en aangeboren afwijking --- Gelaatsafwijking --- Afrika --- Compositie (muziek)
Choose an application
Een concreet en praktisch boek over gespreksvoering in de professionele hulpverlening voor de beginnende hulpverlener in opleiding. De belangrijkste handvatten en aanwijzingen staan er in. 'Met een hulpverlenend gesprek bedoelen we hier het gesprek dat je als (toekomstig) professional voert met een cliënt die in de problemen zit'. Je helpt opdat de cliënt de weg voor hulp zelf kan vinden (non-directief) of door de weg te wijzen (directief). Er is een groot verschil tussen beroepsmatig helpen of een vriendendienst of advies die niet beroepsmatig is te verlenen. Het verschil in mensvisie van de grondleggers van de psychotherapie (Freud, Skinner, Rogers en Ellis) wordt uitgelegd, evenals andere opvattingen over de wijze van helpen. Het boek gaat in op de valkuilen, de weerstanden, het proces, de onderdelen van de communicatie en het komen tot een goede werkrelatie; op de beginfase van de intake, het vervolg en de doelstelling en ook op het somatiseren bij allochtone cliënten en het omgaan met verschillende culturen. Het boek geeft antwoord op de volgende vragen: "Wat houdt hulpverlenen nu eigenlijk in? - Hoe kom ik achter het werkelijke probleem? - Wat zijn de verschillen tussen directieve en non-directieve vormen van hulpverlening? - Hoe bepaal ik of ik een bepaald probleem het beste directief of non-directief of een combinatie daarvan kan aanpakken?" Naast de vele concrete voorbeelden, tips en aanwijzingen en een uitgebreide casuïstiek bevat het boek diverse tests, waarmee de beginnende hulpverlener zijn inzicht in zijn eigen functioneren kan vergroten
departement Gezondheidszorg 09 --- communicatievaardigheden --- communicatie --- hulpverlening --- sociale vaardigheden --- 418.9 --- gesprekstechnieken --- patiënten --- psychologie --- 321.3 --- gesprekken --- gespreksmodellen --- Communicatie in de hulpverlening --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- 305.8 --- cliënt-hulpverlener-relatie --- communicatie (leesbaarheid) --- Communicatie ; hulpverlening --- S20090921.JPG --- communicatie in de hulpverlening --- welzijnswerk --- speciale of differentiële psychologie - overige onderwerpen --- Methodiek --- 361.2 --- 361 --- Hulpverlening --- Gesprekstechnieken --- Gesprekstherapie --- Communicatie --- Gespreksvoering --- Gesprekstechniek
Choose an application
Een ongeluk, bedreiging, het overlijden van iemand ; confrontatie met een schokkende gebeurtenis laat niemand onberoerd. De emotionele en lichamelijke reacties kunnen hevig zijn, zowel tijdens als na het voorval, en kunnen iemands functioneren langdurig beïnvloeden. Een goede opvang en nazorg is dan van groot belang. Allereerst natuurlijk voor de persoon zelf. Daarnaast kunt u door adequate hulp wellicht voorkomen dat iemand langdurig ziek of overspannen thuis komt te zitten. Het is niet de bedoeling dat u de rol van professionele hulpverleners overneemt. Wel dat u een maximale bijdrage levert aan de hulp die iemand nodig heeft. In dit boekje leest u hoe u een eerste opvanggesprek voert, hoe u omgaat met spanningen en andere psychische gevolgen, welke steun u iemand kunt bieden en wanneer proefssionele hulp raadzaam is en hoe u na verloop van tijd weer terugkeert tot de normale gang van zaken. Dit boek helpt u bij het bieden van goede opvang en nazorg in al zijn facetten.
Communicatie. --- Hulpverlening. --- Trauma's. --- Psycholinguistics --- Sociolinguistics --- Mass communications --- Conflicthantering ; ondernemingen --- 658.3 --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Hulpverlening; Nederlands --- communicatie --- taalgebruik --- gesprekstechnieken --- trauma's --- posttraumatische stressstoornissen --- 36 sociale dienstverlening --- 007 communicatie --- posttraumatische stressstoornis --- psychologie --- 418.9 --- *843 --- Nazorg --- Opvang --- Traumatische gebeurtenissen --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- speciale of differentiële psychologie - overige onderwerpen --- Crisiscommunicatie --- Psychologie --- Communicatieve vaardigheden --- Man --- Volwassene
Choose an application
evaluatie (onderwijs) --- leidinggeven --- groepsdynamica --- management --- Social psychology --- conflicthantering --- Industrial psychology --- Comportement --- Gedragswetenschap --- sociale vaardigheden --- organisatiepsychologie --- communicatie in organisaties --- #GSDBP --- Cadres Kaderleden --- Chefs Diensthoofden --- Management Management --- Efficacité Efficiëntie --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- 418.9 --- Conflictbeheersing --- Functioneringsgesprekken --- Leidinggeven --- Luisteren --- Samenwerking --- 650.1 )* MANAGEMENT --- leiding geven --- 65.012.4 --- 007 --- 65.013 --- 65.012 --- Speciale of differentiële psychologie ; overige onderwerpen --- Efficacité Efficiëntie --- Bedrijfspsychologie. --- Sociale psychologie. --- conflicthantering. --- evaluatie (onderwijs). --- groepsdynamica. --- leidinggeven. --- management.
Choose an application
Psychiatry --- kinderpsychologie --- ouder-kind relatie --- probleemjongeren --- Developmental Disabilities --- Child Rearing. --- Interview, Psychological. --- 418.9 --- anamnese (ziektegeschiedenis) --- pedagogiek (opvoedkunde) --- psychiatrie --- psychologie --- Interview, Psychologic --- Interviews, Psychological --- Psychological Interview --- Psychological Interviews --- Interviews, Psychologic --- Psychologic Interview --- Psychologic Interviews --- Child Rearings --- Rearing, Child --- Rearings, Child --- Child Care --- Parenting --- 159.987 --- 159.92 --- 362.7 --- diagnosis. --- (zie ook: psychologie) --- (zie ook: pedagogiek, psychiatrie) --- CHILD DEVELOPMENT DISORDERS --- Child rearing --- Interview --- diagnosis --- psychological --- Child rearing. --- psychological. --- Child development disorders --- Diagnosis. --- Psychological. --- Child Rearing --- Interview, Psychological --- Childrearing
Choose an application
In dit boek krijgen klassieke sprookjes verrassende wendingen, zodat ze hun oorspronkelijke, pedagogisch voorlichtende en maatschappijkritische functie terugkrijgen. Verder vindt de lezer achtergrondinformatie over het werken met sprookjes in opvoeding, onderwijs en hulpverlening. Er wordt een eigen methodiek, STORIES, voorgesteld om sociale vaardigheden en attitudes bij kinderen met behulp van sprookjes te ontwikkelen. (Bron: covertekst)
82-34 --- sociale vaardigheden --- sprookjes --- * 861 --- jeugdliteratuur --- verhalenbundels --- 418.9 --- 829.7 --- beeldvorming --- maatschappijkritiek --- pesten --- schoonheidsidealen --- speltherapie --- volkssprookjes --- 398.21 --- Cultuur --- Sprookjes --- Verhalen --- 829.73 --- Sprookjesfiguren --- Sprookje. Legende. Mythe --- vokssprookjes, sagen, legenden, mythen en fabels - bloemlezingen en verzamelingen --- Overige onderwerpen --- Volkssprookjes --- Fairy tales --- History and criticism. --- Social aspects. --- 82-34 Sprookje. Legende. Mythe --- Dutch literature --- Fiction --- symboliek --- pedagogiek --- hulpverlening --- 104314.jpg --- Sprookjes ; psychologie --- Fairytales --- Children's stories --- Tales --- History and criticism --- Social aspects --- Verhalend proza --- Nederlandse letterkunde
Choose an application
Physical education and training --- Psychological aspects --- Study and teaching --- lichamelijke opvoeding --- Athletic training --- Education, Physical --- P.E. (Physical education) --- PE (Physical education) --- Phy ed --- Phys ed --- Physical culture --- Physical training --- Sports --- Sports training --- Training, Physical --- Education --- Athletics --- Exercise --- Gymnastics --- Psychological aspects. --- Training --- 159.9:796 --- Academic collection --- 418.9 --- Lichamelijke opvoeding --- Psychologie --- Sociale psychologie --- 796.015 --- Bewegingsactiviteiten --- Interactie --- Kinderen --- Leraren --- Motivatie --- Motorische vaardigheden --- Sociale vaardigheden --- Sportpsychologie --- 083479.jpg --- Bewegingsopvoeding: psychologie --- Psychologie van de sport. Sportpsychologie. Coachen. Mentale training --- Speciale of differentiële psychologie ; overige onderwerpen --- (zie ook: ontwikkelingspychologie) --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Psychology --- 159.9:796 Psychologie van de sport. Sportpsychologie. Coachen. Mentale training --- Education physique et sportive --- Aspect psychologique --- Etude et enseignement --- Éducation physique et sportive --- Aspect psychologique. --- Etude et enseignement. --- Physical education and training - Europe - Psychological aspects --- Physical education and training - Study and teaching - Europe
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|